Hoppa direkt till innehåll

Flytta

, 2003-01-24
Jag och min kompis Anna ska flytta ihop. Det kommer bli så perfekt. Vi är så lika vad det gäller allt. Kan inte tänka mig någon mer lämplig att flytta ihop med.

Eftersom båda jobbar efter skoltid så kommer det gå ihop ekonomiskt. När vi betalat allt som måste betalas, har vi räknat ut att vi varje månad kommer ha mellan 1000-2000 kr var kvar.. beroende på hur mycket vi jobbat. Rätt schysst. Några tips på hur man kan spara in ännu mer?

Råd överhuvudtaget vad det gäller att flytta?

Vi ska i alla fall ha fest, myskväll, matkväll, tv-kväll, video-kväll och playstation-turnering ungefär jämt.

Det ska bli så skönt. Jag behöver det här för att bli motiverad och ambitiös igen. Det känns som om det kommer vara kul att plugga helt plötsligt, bara för att man sitter och gör det tillsammans i sitt egna kök.

Vi kommer knappt behöva köpa något till lägenheten, för båda har källare hemma fyllda med gamla möbler och allt annat som hör till ett hem. Det är bara att hitta en lägenhet, med rimligt läge och pris, som är det svåra. Men även det ordnar väl sig förhoppningsvis.

Och nej, jag fantiserar inte bara. Vi är väldigt seriösa.
Svar