Hoppa direkt till innehåll

Teamkänsla

, 2003-01-22
På väg till matchen. Sitter trångt, aningens nervös. Kommer in i hallen, känner igen lukterna. Det luktar handbollshall, match, träning, gemenskap. Känner mig lugn och trygg. Börjar ladda och tända till inför matchen. Motståndarlaget anländer till platsen. Kikar försiktigt på dem men låter istället dem titta på oss. Uppvärmningen startar och pulsen ökar. Domarna anländer. Startsignalen tjuter i mina öron och jag samlas tillsammans med laget för att peppa en sista gång. Matchen drar igång, adrenalinet pumpar, nervositeten ökar till lagom nivå.. Yes, matchen har börjat!

Saknar verkligen detta när jag sitter slött i soffan och tittar på handbollslandslaget som kämpar ute på planen!
Svar
  • , 2003-01-22
    , 2003-01-22
    Jag saknar adrenalinkänslan i kroppen. Hur skönt det känns efteråt. Men inte av tävlandet. har bara tävlat ett par gånger i mitt liv inom dans och karate och ridning med. Men att tävla är nog roligare i en lagsport då man inte är ensam om att vinna eller förlora. Det blir liksom gemensam sorg eller glädje.

  •  Jonas Eklundh , 2003-01-22
    Jonas Eklundh , 2003-01-22
    Jag får ångest av att tänka på att sitta och titta på sådant där i soffan ens, och inte minst att utöva det!