Hoppa direkt till innehåll

ICA

Jonas Eklundh , 2002-11-23
ICA's reklamer var ett givet hatobjekt förut, då dom hade små ungar med olika varors namn som kutade omkring och sjöng. Men numra är dom det roligaste som finns att se mellan varven. Det hela är som en såpopera som bara fortsätter. Man tycker synd om den långa killen (Anders?) och skrattar lite åt Stig...

Hehe, jäkligt bra gjort. smile
Svar
  • , 2002-12-24
    , 2002-12-24
    Jag gillar verkligen att titta på bra och välgjorda reklamsnuttar!
    En reklam som jag verkligen gillar är en som jag bara sett 1 gång! Vet inte varför den bara gått 1 gång?
    Det sitter en man på ens tol i ett ljudisolerat rum, han har ett par stora hörlurar på sig. Han frågar med monoton, klanglös röst.
    - Är det något ös i lådan?
    Varpå det sätts igång så HÖG musik i lurarna att hans kinder fladdrar av ljudvågorna.
    Reklamen är för pioneer.
    Är det någon annan som sett denna?

    Gillar även reklamen för telia, som de flesta andra hatar *ler* Ni vet den där...
    - Fååår ja frrååga vem du pratar med?
    De är så sorgliga att de blir roliga...

  • , 2002-11-24
    , 2002-11-24
    Den långa killen heter Roger och han är kär i Kajsa som inte jobbar kvar på ica och snyggingen med blå ögon heter Ulf. Sen har vi ju hon som har förstört hela reklamen, Sonja heter väl hon.

  • , 2002-11-24
    , 2002-11-24
    Ja! Samtlasämnet nr 1 i klassen. Men vi har rynkat våra pannor i flera dagar nu. Vilken var den första delen i denna serie? Var det Lucia-sång? Eller den där "du får vara tomte idag"? Hjääääääälp mig du vise sandman!

  • , 2002-11-23
    , 2002-11-23
    Förut fanns det en reklam som det hela tiden byggdes vidare på. Det var reklam för en kaffesort där en kille och en tjej var intresserade av varandra och så fick man se hur det gick för dem. Minns ni? Den gillade jag. Ville se om det tills slut blev de två.