Hoppa direkt till innehåll

Bröllop

Jonas Eklundh , 2002-03-07
Ja, vad tycker du om bröllop? Hur vill du att ditt bröllop ska se ut? Hur är dina drömmar? Eller har du redan gift dig och vill dela med dig om hur underbart det var?

Diskutera på sandman.net!
Svar
  • , 2002-10-04
    , 2002-10-04
    Första reaktionen är att man vill ha ett stort kyrko-bröllop...men tvekar sedan. Vad är det man söker? Kläderna, storleken, alla samlade vännerna?

    Bestämmer mig för att det är en kombination av det sista, och att det nog är lite hyckleri att gifta sig kyrkligt utan att vara troende, konfimerad eller intresserad av kristendom...

    Även om stora ansamlingar av vänner, bekanta och släktingar är roligt, så bestämmer jag mig för att ceremonin och festen är två helt olika saker. Och därmed kan hållas vid två helt olika tillfällen...

    *bestämmer sig*

    Borgeligt, liten cirkel av vänner/vittnen och på en helt egen, unik, vald plats. Så, då var det bestämt. Då skall bara datum, plats etc bestämmas. wink

  • , 2002-08-10
    , 2002-08-10
    Bästa brölloppet jag varit på!

  • , 2002-04-06
    , 2002-04-06
    Tänk om man kunde få ha flera bröllop! Då skulle jag ha 3 stycken eller kanske det räcker med iallafall 2. Ett bröllop skulle släkt och vänner vara med på, mat, musik, skoj. Det andra bröllopet skulle bara jag och Jonas vara på. Vi skulle vara barfota, berätta för varandra varför vi älskar varandra, strand, värme, kärlek...aaaahhh...Fast bröllop nr 2 kan vi ju ha varje dag om vi vill förståss. smile

  •  Jonas Eklundh , OP, 2002-03-12
    Jonas Eklundh , OP, 2002-03-12
    Jag vill att mitt bröllop inte ska vara så traditionsbundet, enkelt och så. Jag känner inte att jag behöver klä upp mig i frack, bjuda på tre rätters middag och hålla tal. Jag skulle vilja ha nåt... Inte "enkelt", men gärna nåt okomplicerat.

    Jag skulle kunna tänka mig att hyra en stor båt för en dag, åka ut med alla i familjen, äta gott och gifta mig, sen ankrar båten i hamnen och folk får väl festa och sånt om de vill, på båten eller åka hem. Nåja, ingen direkt färdig idé, men...

    Nåja, i vilket fall som helst kommer det säkert bli helt underbart. smile

  • , 2002-03-08
    , 2002-03-08
    Jag vill faktiskt inte gifta mig... Jag tror man kan älska varandra precis lika bra utan en ring på fingret som ett bevis.

    Fast det är ju jättekul att min allra käraste broder ska göra det, ioförsig! Önskar er all lycka!! smile

  • , 2002-03-08
    , 2002-03-08
    Bröllopstankar har man ju givetvis! Jag är ju tjej så wink
    Min tanke när det ska till att ställas till med bröllop är också att vara utomhus, fast med paviljonger att gå in i. De vi har är i tyg och jättestora, så man kan få plats med stolar och bord därinne, och man kan ju alltid ha lite lyktor där framåt kvällen att mysa till det med.

    Jag har alltid varit intresserad av medeltiden, så i den linjen blir det väl förhoppningsvis. Har vänner och bekanta med rustningar så de kan vara med som hedersvakter, med svärd och hela kalaset. Kan vara något att minnas i efterhand.
    Medeltida bröllopsklänning får vänta tills då, men tack o lov finns det ju folk som är mer sykunniga än jag själv wink
    Nu var det bara att övertala sin tilltänkte att detta är en bra idé...



  • , 2002-03-07
    , 2002-03-07
    Jag känner nog som söstra mi... vill vara vacker i en fin storkjolad klänning och blommor i håret en vacker sommardag... Vill vara den alla pratar om hur vacker hon är. JAG vill vara hon som e så duktig och fin och som gör allting som man ska. Hmmm... kommer nog alltid vara second best. Härm-apan