Hoppa direkt till innehåll

Tråkigast och roligast

Jonas Eklundh , 2001-12-14
Vad är det tråkigaste du vet, eller gjort? Vad är det roligaste? Gå ner i tvättstugan och tvätta? Disneyworld? Farfars död? Skogspromenaden i månskenet när du var med din första kärlek? Berätta för alla sandmaniacs vad du tycker!
Svar
  • , 2003-01-12
    , 2003-01-12
    Det tråkigaste jag gjort i mitt liv var att läsa Glasfåglarna av Elsie Johansson. Herrejävlar, den boken var inte givande på några plan alls.

  • , 2002-02-04
    , 2002-02-04
    det tradigaste och tristaste jag kan komma på är folk cementerade förväntningar på hur man ska göra och vad man ska prioritera. Det stjäl all energi i ett nafs.

    Det mest roliga, fantastiska och underbara är nog barngrejer som blöda dregglande pussar eller näsgnugg följt av kluckande överlyckligt skrattjut.

  • , 2002-01-02
    , 2002-01-02
    Egentligen är det ganska svårt att kunna föra en diskussion om vad som är roligast och vad som är tråkigast. Jag kan ju aldrig säga till en annan person att, nähe hörrö du, att äta glass är inte det roligaste du vet för du gillar att klappa får mycket mera. Kanske en diskussion om varför man har roligt eller tråkigt skulle leda till flera kommentarer?

  • , 2001-12-17
    , 2001-12-17
    det roligaste är svårt, har gjort sååå mycket roligt, exempelvis lärt en nepalesisk kvinna stryka skjortor, då kände jag mig verkligen viktig för världen, att snorkla i thailand bland revhajar, spela paintball exempelvis

  • , 2001-12-17
    , 2001-12-17
    det absolut tråkigaste jag vet är när människor lider, i min omgivning och även långt utanför och det känns hopplöst jobbigt att göra något för att hjälpa till, det är aldrig helt omöjligt men ibland känns det såååå jobbigt, det är astrist....då tappar jag helt livslusten.

  • , 2001-12-16
    , 2001-12-16
    Det är tråkigt när man inte har inspiration till nånting, ingenting funkar och ännu mindre funkar bara för att det första inte funkar... när man är på det humöret alltså. Att relationer kan bli lidande bara för att det inte funkar i verkstan. till exempel...

    Roligaste är när man har ett flyt på det man gör, när realtioner fungerar, man får ett utbyte, man lär sig nya saker, man möter nya människor. Roligast är när man är lycklig i sig själv och andra.

  • , 2001-12-15
    , 2001-12-15
    Det absolut härligaste tiden i mitt liv var studenten!! Det var i samma veva jag träffade min nuvarande sambo, jag var dödsförälskad, lycklig, skulle sluta plugga, massor av roliga fester. Ja livet var underbart denna tid!

    Annars älskar jag att träna! Man mår ju så oerhört bra av det!

  • , 2001-12-14
    , 2001-12-14
    Något av det absolut tradigaste som finns måste ju vara TV. TV är så otroligt överskattat så det finns bara inte! Om man tänker att en kanal sänder typ nästan hela dygnet, hur mycket är egentligen värt att överhuvudtaget slå på TV:n för!? En halv timme kanske! Och då är det aktuellt eller liknande... Så om man tänker bland vardagliga saker, generellt sett, så är nog TV något av det tradigaste... Jag tycker tillchmed att det är roligare att städa! Och det tycker jag inte är speciellt kul, hehe.

  • , 2001-12-14
    , 2001-12-14
    Det roligaste jag någonsin gjort är nog när jag började hoppa fallskärm tror jag.

    Tråkigaste måste vara när jag smällde mc´n rakt i sidan på en bil i våras... Dels för att hojen blev skrot. Och sen för att det gjorde så satans ont.

  • , 2001-12-14
    , 2001-12-14
    Apati är det tråkigaste jag vet! Ni vet när man bara har det sååå tråkigt men inte kan komma på en enda sak att göra. När man förväntar sig att alla andra ska ringa eller roa en men att man själv inte ska behöva göra något åt sin trista situation. Ja usch och fy, då är hela jag en tristboll!