Hoppa direkt till innehåll

Exponering på nätet

Jonas Eklundh , 2001-08-26
Vad tycker du om att folk i allmänhet och kanske Sandman specifikt, exponerar sina liv, tankar och drömmar på nätet? Ska man vara försiktig, eller ska man bjuda på sig själv? Vad tycker du om ämnet i allmänhet och om sandman.net specifikt?
Svar
  • , 2001-11-12
    , 2001-11-12
    Det finns ju vissa delar av ens liv som andra utomstående inte bör vara delaktig i. Sen beror det ju på hur privat man vill vara... vissa gillar ju att stå i centrum och gör nästan vad som helst för att synas och höras. Det e ju faktiskt upp till var och en om man vill exponera sig på nätet eller nån annanstans. Om man inte gillar att folk gör det så kan man välja att titta åt det andra hållet. Man ska helt enkelt skita i andras liv och sköta sitt eget.

  • , 2001-08-29
    , 2001-08-29
    Känner igen dina tankar. Jag som skriver dagbok varje dag och har mängder av folk i min närhet, stöter ofta på konstigheter. Typ. Någon frågar hur det gick med... eller om det var roligt på... Och man har inte sagt det själv till personen. Känslan är lite som om det talas en massa bakom ryggen även fast det inte är det. Efter 4 års erfarenhet, så känner jag att det gett mig en hel del input just kring baktaleri och ryktesspridning. Ångrar inte en sekund att jag började...

    \Rob

  • , 2001-08-26
    , 2001-08-26
    Men det är ju inte alltid så att man vet vad det är man kommer att läsa innan man har gjort det. Efter att man har läst en text eller sett en bild kanske man blir berörd på något vis? Man kanske tycker att det var onödigt att skriva på det sättet eller att ens berätta det för allmänheten så att säga. Detta kan man ju inte veta i förväg. Är det en bild där det står Sandmans näsa på så har man ju en valmöjlighet. Men står det i taxikön så vet man inte om att det kanske kommer att handla om då någon full gubbe spydde över mina skor eller liknande. Ibland kan man inte välja vad man ska läsa. Man kan ju iofs sluta läsa om man inte gillar det men ni förstår vad jag menar.

    Vad är det då man INTE vill läsa? Olika för olika människor naturligtvis, men kan bli intressant att diskutera.

  • , 2001-08-26
    , 2001-08-26
    känns som ett ämne som man kan avsluta lika snabbt som det påbörjas. smile

    det är upp till var och en att skriva liksom det är upp till var och en att läsa.