Hoppa direkt till innehåll

Film och DVD

Jonas Eklundh , 2001-08-15
Ja, film och DVD är ett kärt ämne för Sandman och många han känner. Säg vad du tycker, berätta vilka filmer du gillar och varför. Vad är det bästa med film?
Svar
  • , 2003-01-13
    , 2003-01-13
    Tycker mig se ett gigantiskt hål i skrovet då Das Boot inte finns med i DVD-samlingen...Köp genast!

  • , 2002-09-22
    , 2002-09-22
    Franske regissören Junet's filmer är bland de bästa jag sett. Jag har dock bara sett två av tre än så länge.

    De förlorade barnens stad och Amelie från Montmarte. Delikatessen står på tur.

    Amelie är den bästa filmen jag sett någonsin. Den petade ner Braveheart och klarade att stå emot påtryckningar från Moodyssons senaste, Lilja 4-ever.

  • , 2001-10-03
    , 2001-10-03
    Ville bara säga att film måste avnjutas på antingen Bio eller DVD. Och 2 filmer man måste ha sitt filmbibliotek är Dinosaurier och Matrix. Finns givetvis en massa till som man måste ha. smile

    /Kerberoz

  • , 2001-09-24
    , 2001-09-24
    Är det något krav bland dagens ungdom att filmer måste vara fylda till bredden specialefekter??

    Jag rekomenderade Kanonerna På Navarone för en kompis och när han fick reda på att filmen spelades in på 60-talet så sade han direkt att filmen var dålig.

    "Hur mycket specialefekter finns i den egentligen??"

    Filmen är en av dom bästa krigsfilmer någonsin, och man borde verkligen ha sett den. Det tycker jag åtminståne.

  • , 2001-09-16
    , 2001-09-16
    Hur mycket får en Dvd och hemmabio anläggnig kosta? Ju dyrare desto bättre brukar det ju vara.. men en normal anläggning? Klarar man sej på 10 lax?

    Vad ska man köpa i så fall?

  • , 2001-09-04
    , 2001-09-04
    Jag har en god vän som pluggar till ljudtekniker. Han påstår att om man vill uppleva DTS ljud till fullo så behöver man högtalare som närmar sig prisklasser på nära 100 000. Någon som har någon aning om det stämmer??

  • , 2001-08-21
    , 2001-08-21
    Någon som greppar vad anamorfisk egentligen är. Alla säger att det är bra, men vad är det som är så bra med det??

  • , 2001-08-18
    , 2001-08-18
    Ser fram emot oktober då Willow släpps. Det kommer bli skoj.

    Annars så är det Kurosawas The Hidden Fortress som står näst på inköpslistan.

  •  Jonas Eklundh , OP, 2001-08-18
    Jonas Eklundh , OP, 2001-08-18
    Jag har precis köpt Brazil, Criterion Collection.

    Brazil är Terry Gilliams (Twelve Monkeys, Time Bandits) mästerverk. En het underbar film som man inte förstår någonting av.

    Har du sett filmer som I Huvudet På John Malcovich eller American Psycho och tyckte att dem var lite underliga eller udda? Dom är som en dokumentär om sommarstugor i Flen i jämförelse med Brazil. Och jag älskar det!

    Terry Gilliam!

  •  Jonas Eklundh , OP, 2001-08-18
    Jonas Eklundh , OP, 2001-08-18
    The Crow, nittiotalets i särklass bästa film (Phantom Menace ej medräknad). Jag ryser varenda gång jag ser den.

    Älskar Eric Draven, älskar Brandon Lee. Och det var så nära så nära att filmen aldrig blev av. Phew. smile

    Is that gasoline I smell?