Hoppa direkt till innehåll

Fobier

Jonas Eklundh , 2000-04-28
Har du några fobier? Något du är rädd för? Någhra tvångstankar? Något du MÅSTE göra innan du lämnar huset eller så? Dela med dig av det på sandman.net!
Svar
  • , 2002-12-02
    , 2002-12-02
    Jag har en sjuklig skräck för offentliga toaletter. Det är det värsta jag vet, speciellt sånna där obehagliga som kan stå mitt i stan och som spolar sig själv då och då. På alla offentliga toaletter använder jag papper för att lyfta toalocket, för att spola, för att vrida på kranen, för att ta tvål och för att öppna dörren. Tänk vad många människor det finns som inte tvättar händerna efter ett toalettbesök! Jag tycker det är så sjukt och ofattbart, jag trodde faktiskt inte ens att det existerade tills jag fick reda på att min kompis lillasyster inte tvättade händerna. Det är ju så konstigt! Jag är inte alls pedantisk eller så i andra fall. Men det är ngt med mina händer, de måste alltid lukta tvål annars får jag närmast panik.

  • , 2002-08-08
    , 2002-08-08
    usch och fy för getingar och bin. många andra insekter går helt bra, men getingar/bin och i viss mån humlor också skrämmer rent sagt från vettet. kan inte slappna av med sådana kryp flygande runt mig. min lilla egna fobiska vridning på detta problem är inte så mycket getingen i sig (även om den skräms endel den med) utan dess surrande ljud. ryser när jag tänker på det. därför är humlor också hemska. om dom surrar.
    sånt är livet.

  • , 2002-08-08
    , 2002-08-08
    jag har en sjuk fobi för att andra människor ska ramla från höga höjder.

    inte så mycket för att de skulle dö utan snarare för att det skulle bli en så äcklig röra efteråt.

    jag är konstig

  • , 2002-08-06
    , 2002-08-06
    Som det biologbarn jag är, är jag konstigt nog livrädd för - grodor.

    Inte vettigt alls, jag vet - och "tar jag tag i det" kommer det säkert att finnas en vettig förklaring.

    Men jag känner att jag inte _vill_ bli "botad" - är det inget värre, kan jag nog leva med det. smile

  • Min fobi., , 2002-08-06
    Min fobi., , 2002-08-06
    Jag vet inte hur det kommer sig, men jag har nog en fobi för... Dig Sandman.

    Det hela började när jag var sju år och jongelrade för första gången. Det gick käpprätt åt h-e och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Men det är en annan historia.

    Saken är den, att när vi stod i kö tillsammans med dig och ditt gäng, så kändes det som om jag slets mellan glädje och fötvivlan. Längtan... Efter? Inte vet jag. Men du... bara satt ner, på din stol, som du tagit med. Jag blev rädd. Kan man vara så stor. Inte tjockstor, utan respektstor. Det var nån energi. Jag blev rädd.

    Sen dess är jag rädd, för att släppa dig ur tanken. Jag vet inte vad som är felet. Men varje gång jag jonglerar, ser Star Wars, eller en kille me krulligt hår tänker jag sandman och ryser. Det är hemskt. Min fobi är.

    Min rädlsa att aldrig få se dig igen. Bota mig.

    Mvh Elias, från Star WArs-kön.

    (inlägget är skrivet utan någon som helst redigering och jag avsäger mig allt ansvar till mardrömmar sandman kan få med dena vetskap då han frågade mig om min fobi.)

  • , 2001-10-06
    , 2001-10-06
    Jag har en.. eller två ganska konstiga fobier.. om man nu kan kalla det fobier.

    Vet inte om någon har skrivit om det än eftersom jag inte orkat läsa igenom alla fobierna...

    Min ena fobi är telefoner... Jag har jättesvårt för att ringa till personer som jag inte känner eller till restauranger... jag vet, fånigt!!

    Min andra fobi... CLOWNER och dylikt... klarar inte om personer som klär ut sig och vill dadda med en.. får panik helt enkelt. kalla mig pucko men så är det... telefoner och clowner...

  • , 2001-08-22
    , 2001-08-22
    fobier smittar! alla fobier jag haft har jag fått efter att nån annan berättat om att dom haft just den fobin. nu snackar vi kanske inte såna extrema fobier, utan mer små tvångstankar.
    min mammas vännina smittade mej me en tvångstanke. hem till vårat hus finns d en jättelång nedförsbacke, typ. hon fick för sej att når hon cyklade ner för den backen va hon tvungen o blunda, bara för o c hur långt hon klarade d typ. i vilket fall som helst va hon ju bara _tvungen_ o berätta detta *sucka*. naturligtvis blidde ja smittad me en gång, o nu kan ja inte cykla där..ja vet att d e livsfarligt o blunda i den backen, men man bara MÅSTE göra d lixom! hehe
    en annan grej ja sysslar me är att inte trampa på A-brunnar. d följer ja som den värsta galning, asså. fast sen ibland så tänker ja "Trams!" o trampar på alla A-brunnar ja ser ist! fast d dröjer typ bara ett tag, så får ja panik, o tänker "Oh, va har ja gjort!" sen MÅSTE ja fråga nån om o dunka mej tre gånger i ryggen (motgift, för er som inte visste). men såna smågrejer har väl alla, mer lr mindre! smile

  • , 2001-08-11
    , 2001-08-11
    JAG har fobier mot Disktrasor!!
    Inte trevliga!

  • , 2001-06-07
    , 2001-06-07
    Vatten .. Kalltvatten .. usssh, det är jag inte så glad för smile

  • , 2000-08-20
    , 2000-08-20
    spindlar