Hoppa direkt till innehåll

Nokia vs. Ericsson

Jonas Eklundh , 2000-03-17
Ja, vilken mobiltelefon är bäst? Det finns uppenbarligen två läger när det gäller mobiltelefoner. Vilken är din favorit? Varför då? Men kom ihåg att hålla det på en mogen nivå, tack.
Svar
  • , 2000-05-04
    , 2000-05-04
    eriksson härskar fast INTE på mobiler.. jag har en noika 3210 och den duger rätt bra.. skönt utan antenn billig var den också och mycket bra passnings/laddnings tid, en klar klassiker.

  • , 2000-05-01
    , 2000-05-01
    Inget mobil märke är egentligen bra om man bortser från den tekniska biten. Jag läste nånstans att mobiltelefoner orsakar en kort minnesförlust just vid användandet. Lägg ner mobil telefonerna till vidare!

  • , 2000-04-20
    , 2000-04-20
    Jag måste bara säga en sak här, känner jag. Jag har haft 5 mobiltelefoner hittils. Den första var en Nokia 1611 som jag köpte för många år sedan för att ha en mobil. Den tröttnade jag på för ingen annan i min vänskapskrets hade en och ingen ringde. Dessutom var den stor som ett hus. Sen fick jag en Motorola av min morbror. Minns inte vilket märke, men batteriet höll i ca 5 minuter. Ungefär då köpte min broder en Ericsson GH688. Den funkade väl ganska bra. I en månad eller nåt. Sen var det problem med batteriet. Den försvann på lagning många gånger och till slut sålde han den. Pga det och vissa andra faktorer (såsom att ericsson är designmässigt ganska stenålders, kasst ljud, tråkig meny m.m.) så bestämde jag mej för att aldrig äga en Ericsson. Jag lånade en 8110 (matrix-telefonen) av min morbror, sen när 3210 kom köpte jag den direkt. Och nu har jag sålt den och är stolt ägare av en Nokia 7110! Den funkar hur bra som helst. Batteriet håller länge, det glappar inte, bra ljud, mycket bra menysystem och framför allt: schysst design.
    Dessutom vet jag att en kusin köpte en Ericsson T28. När det sedan ringde i den och han skulle svara så fungerade inte knapparna... ingen av dem. Bara en sådan sak säger ganska mycket om kvalitet.

    med andra ord: nokia har alltid varit och kommer alltid vara bättre än Ericsson, vad de än hittar på!

    /axel

  • , 2000-04-14
    , 2000-04-14
    Ericsson bäst på ljud!

    Hejsan. Måste lägga mig i debatten. Har själv en Ericsson SH888. Som vi alla vet slår Nokia fingrarna av Ericsson när det gäller standbytid, men jag skulle nog vilja säga att Ericssons ljudkvalitet är bra mycket bättre än Nokias. Jag gjorde en jämnförelse mellan min 888, och en kompis 6150. Skillnaden var enorm. Ericssons ljud är mycket klarare och renare. Dessutom har 888 i mobiltester oftast fått bäst i test när det gäller ljudkvaliten. Det var min åsikt. Någon som har någon invändning?

  • , 2000-04-08
    , 2000-04-08
    hahaha jag ser att ericsson anhängarna ger mig spydiga komments..
    "skrivet av en idiot.." , "ogenomtänkt.."
    som svar till den första.. = du vägara inse fakta.. för dig är hoppet helt ute..
    till nr:2...: vad var det som var ogenomtänkt..?
    inget faktiskt... den var bara sanningen men desvärre är ju sanning något kritiker blundar för..
    Det e lixom bara nåt so sätter punkt! å det går ju inte.. för då tog hela debatten slut.. (haha)

  • , 2000-04-05
    , 2000-04-05
    ERICSSON E SKIT!!
    hahaha dom e så j-a dåliga , gör piss-mobajler som går sönder av fukt!
    dessutom gör dom ju JAS-datorerna.. men dess värre så har Jas gått i backen nåra gånger... (haha)
    fast ... det e klart ericsson hävdar ju i efterhand att det var målsökande fiskmåsar från nokia som flög in i luftintaget!
    hahahaha, ericcson och Litauen... ojoj..

  • , 2000-04-05
    , 2000-04-05
    JOCKE 22/3 checka det inlägget helt f-ing jäla rätt!!!!
    åt h-e me motorikocola och allt annan skiiit!!!

  • , 2000-04-05
    , 2000-04-05
    JOCKE 22/3 checka det inlägget helt f-ing jäla rätt!!!!
    åt h-e me motorikocola och allt annan skiiit!!!

  • , 2000-04-05
    , 2000-04-05
    Jag tycker att nokia är den solklart bästa av de två.
    Den är ju både snyggare och
    bättre än Ericsson. Och spelet snake är otroligt kul smile . Nokia har även en lättare navigering än vad Ericsson har så min favorit är helt klart nokia!

  • , 2000-04-05
    , 2000-04-05
    Jag tycker att Nokia är mycket snyggare och bättre..... ändå... alltid