Hoppa direkt till innehåll
stop

Ej tillgängligt

There is no such topic: 492

stop

Ej tillgängligt

There is no such topic: 492

lekar på 9-årskalas

, 2004-01-22
Jag behöver hjälp med att hitta några roliga lekar till ett "disco-kalas" för flickor mellan 8-10 år.
Svar
  • outmbBwNDgENTn, , OP, 2013-01-04
    outmbBwNDgENTn, , OP, 2013-01-04
    2iq8bN nliiqzbayisx, pguazfedbonw, dvchetrwypkk, cvrjodfzikhx.com
  • kYJkDGjUghGSyJ, , OP, 2013-01-02
    kYJkDGjUghGSyJ, , OP, 2013-01-02
    BBF2Xq www.fPQjf5L1k4uezXLpn7vdDKCRAYccFk0V.com
  • , OP, 2004-02-08
    , OP, 2004-02-08
    Hej! själv fyller jag 11 år snart men nåra lekar ja tyckte va roliga var: 1.Limbo, när man ska går under en stolpe utan att nudda den. 2.förstelning, Man har på musik, och när man stänger av den ska alla vara stilla!
  • , 2004-01-24
    , 2004-01-24
    Kom på två till.. väldigt vanliga lekar men ändå stämningshöjare på ett discokalas..

    1. Ballongdansen: alla knyter fast varsin ballong runt ena foten och sen sätter man på musik. Leken går ut på att trampa sönder de andras ballonger och försvara sin egen. Tillslut finns bara en kvar.

    2. Stolsleken; alla deltagare får varsins stol att sitta på med ryggarna mot varandra. Sen sätter man på musik. När musiken är igång tar man bort en stol och alla "dansar runt" stolarna. När musiken tystnar gäller det att hitta en stol att sitta på. Den som inte har någon stol åker ut. Sen tar man bort ytterligare en stol osv.
  • , 2004-01-24
    , 2004-01-24
    Hmmmm.. En lek som jag alltid tycker fungerar bra är att äta godissnören utan att använda händerna.. Man stoppar in ena änden av snöret i munnen och sen gäller det att få i sig det så fort som möjligt. En annan lek som också innehåller godis är att man har en stor chokladkaka och en tärning och kniv och gaffel. Man sitter i en ring runt chokladkakan och tärningen vandrar mellan deltagarna. Den som slår en sexa får ta besticken och börja äta av chokladkakan tills nästa person slår en sexa.. då är det den personens tur att moffa. En annan lek som jag tycker bruka fungera är "Så ska det låta".. Fast jag brukar göra så att jag delar in dem i två lag och sen får de en refräng nedskriven på ett papper och så ska en person rita refrängen å försöka få sitt lag att sjunga låten. Det lag som sjunger rätt låt först får poäng. Att sätta knorr på grisen brukar också vara en höjdare.

    Kan säkert komma på fler.. Men inte just nu. Lycka till! Hoppas jag var till någon hjälp!