Hoppa direkt till innehåll

Kvinnor/Tjejer

Jonas Eklundh , 2000-05-05
Ja, varelser av det kvinnliga könet har ju länge varit ett mysterie för oss män. Är du man och har kommit på något du vill dela med dig av till oss andra män? Eller är du kvinna och vill förklara hur saker och ting EGENTLIGEN ligger till? Isåfall kan du göra det på TalkBack!
Svar
  •  Jonas Eklundh , OP, 2013-06-18
    Jonas Eklundh , OP, 2013-06-18
    testar lite:


    ;PS4;X1
    CDON;4490;4490
    Webhallen;4490;4490
    Elgiganten;4490;4490
    Spelbutiken;4298;4488

  • , 2001-12-01
    , 2001-12-01
    Jag tog en titt på trollkaninernas inlagda bilder och en sak som slog mig är att pojkar/män övervägande har valt att lägga in bild som visar dem med en gravallvarlig eller dyster min, medan de flesta tjej/kvinnobilderna bjuder på glatt skrattande eller leende miner.

    Kan det vara så att kvinnor/tjejer generellt är gladare än män/killar?
  • , 2001-08-16
    , 2001-08-16
    En sak om tjejer är när de frågar:
    --Tycker du jag är tjock/mullig/fet?

    På den frågan finns inget bra svar, det spelar ingen roll om man säger "nej det är du absolut inte" Då vinklar hon bara svaret till min nackdel.
    Svarar man "nej jag tycker om mulliga tjejer" så vinklar hon svaret till min nackdel igen.

    Vad skall man då svara?
    Spelar ingen roll, det blir ändå fel.
    Nån som känner igen detta?

  • , 2000-07-20
    , 2000-07-20
    det värsta som finns är när tjejer ska ge en dåligt samvete typ för att man inte vill följa med på nån fest eller nått..
    "ja, men det blir ju inget roligt om inte du kommer.... då kan lika gärna jag vara hemma också. ja, jag kan ju äta lite popcorn och se på tv, det blir nog jätteroligt men du kan ju tänka på mej lite i alla fall när du ser på fotboll med dina kompisar."
    är det nån som håller med eller är jag ensam om det här "problemet"?
  • , 2000-05-26
    , 2000-05-26
    Men alltså...för att saker och ting ska funka så måste man vara olika. Se olika på saker och ting. Om alla står och ser på ett problem på samma sätt så löser man inga världsproblem direkt. Alltså är olikheten mella pojke och flicka bra. Sedan måste man komma fram till ett bra sätt att förstå varandra vilket kan vara mindre lätt ibland. Men kan man bara vara öppna och prata, förklara och inte vara tjurskalliga så går det ganska bra ändå. Var aldrig stolt då det gäller kärlek! Det har min far sagt och det håller jag på...hoppas jag.
  • , 2000-05-21
    , 2000-05-21
    Är det någon kille som behöver veta litegranna om oss tjejer, så är det bara att fråga moi. smile
    (inte för att jag är nån expert, men..)
  • , 2000-05-21
    , 2000-05-21
    Tjejer/Kvinnor är det bästa som finns!
    Några positiva sidor:
    1.SEX
    2.Städar
    3.Lagar mat
    4.Föder barn
    5.Sköter hushållet

    Några negativa sidor:
    1.Svartsjuka
    2.Vill inte ha sex varje dag
  • , 2000-05-13
    , 2000-05-13
    Jag tror hela spänningen skulle försvinna om man förstod varandra perfekt. Man ska inte och behöver inte förstå allting.
  • , 2000-05-09
    , 2000-05-09
    Jag måste bara få delge min åsikt om varför vi tjejer går två och två på toa.
    Nu är den säkert inte alls korrekt, men personligen tycker det låter vettigt (kanske för att jag själv klurat ut det här!)

    Förklarningen passar då man druckit några öl och befinner sig på en fest/krog/bar eller liknanden. Till alla andra tillfällen har jag ingen förklaring, så där brister min teori. Strunt samma!


    Så här ligger det nämligen till, människan vill INTE vara ensam när hon/han uträttar sina behov. Tjejerna tar med sig en kompis/vännina in på toa för att ostört få prata om vad som hänt under kvällen, om det finnas nån läcker kille vid baren, sitter kjolen bra osv samtidigt som man lättar på blåsan.
    Kille gör exakt samma sak. Men istället för att ta med en av polarna in, så har han ju redan sin bästa polare med sig. Han står med den i handen när han lättar på sin blåsa. Nu menar jag inte att han står och snackar högt med Petter-Niklas, men jag tror att nångonstans inom sig så konstaterar han att "idag är vi minsann på G, hon tjejen med lila tröjan ska vi kanske snacka lite me´, visst fan är vi läckra ikväll!"
    Inte gör han det så utstuderat eller så, men jag tror att även killar kan tänka så, speciellet på krogen efter några öl.

    Jag har faktiskt berättat om min teori för några av mina killkompisar och de avfärdar den som en usel idé, men alla tjejkompisar verkar hålla med mig och tycker vet verkar sååå vettigt!

    Tack å hej, leverpastej!
  • , 2000-05-06
    , 2000-05-06
    är det inte så att allt inte ska förstås. en del ska bara vara, eller finas till.
    varför tycker en del om jordgubbs glass medan en del tycker bättre om chokladglass?
    det är känslan som är rätt eller fel.
    dessutom tror jag att alla är olika , inte för att man är man eller kvinna.